Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Κάθε Ευρωπαίος Ψηφιακός

Μετασχηματίζοντας την μάθηση δια της τεχνολογίας - νέα εργαλεία για τους δασκάλους, νέες ευκαιρίες για τους μαθητές

Βερολίνο 2011-12-01
17ο Διεθνές Συνέδριο για την Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Διδασκαλία και Κατάρτιση

Ομιλία της Neelie Kroes
Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτρόπου της Ψηφιακής Ατζέντας

Σε πρόχειρη μετάφραση από την πρωτότυπη ομιλία στα Αγγλικά.




Κυρίες και Κύριοι,

Είναι χαρά μου να σας συναντώ σήμερα σε αυτή τη συναρπαστική εκδήλωση. Που μας δείχνει τις απεριόριστες δυνατότητες ενός κόσμου όπου η τεχνολογία μας βοηθά να μαθαίνουμε.

Κατά τα τελευταία 20 χρόνια, η επανάσταση της πληροφορίας και των επικοινωνιών έχει πραγματικά απογειωθεί. Το internet, τα smart-phones και τα tablets είναι ένας κόσμος ευκαιριών. Και είναι τόσο άμεσα διαθέσιμα, άμεσα χρησιμοποιησιμα από τη σημερινή γενιά, όπως ήταν κάποτε το τηλέφωνο στο σπίτι, το ραδιόφωνο και η τηλεόραση.

Στις ημέρες μας οι άνθρωποι μπορούν να απολαμβάνουν την πρόσβαση σε πληροφόρηση, οποτεδήποτε και σε οποιοδήποτε μέρος, οπουδήποτε.

Και, στις ημέρες μας, η αριστεία στην εκπαίδευση, αποτελεί το κλειδί, ώστε οι Ευρωπαίοι πολίτες, να διατηρήσουν τις ευκαιρίες και τον τρόπο ζωής που οι πρόσφατες γενιές θεωρούν δεδομένο.

Πρέπει να συνδυάσουμε αυτά τα συστατικά και να αφήσουμε την τεχνολογία να υποστηρίξει και να ενισχύσει την μάθηση. Στην τυπική εκπαίδευση στα σχολεία αλλά και στην άτυπη εκπαίδευση για όλη μας τη ζωή.

Αλλού στον κόσμο, οι άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει αυτό το δυναμικό. Στη Νότια Κορέα, όλες οι τάξεις θα είναι πλήρως ψηφιακές μέχρι το 2015, οριστικά σφραγίζοντας την εποχή του χαρτιού και του εγχειρίδιου. Πρόσφατα επισκέφτηκα ένα δημοτικό σχολείο στις φτωχογειτονιές του Ναϊρόμπι στην Κένυα - ακόμη και εκεί έχουν συνειδητοποιήσει το δυναμικό των ΤΠΕ, και διδάσκουν στα παιδιά τους υπολογιστές. Ακόμα και εκεί, αυτό έχει αποτέλεσμα στα παιδιά, διευρύνοντας τις δεξιότητές τους, διευρύνοντας τους ορίζοντές τους και ανοίγοντας νέα ελπίδα για το μέλλον.

Έτσι, γιατί, εδώ στην Ευρώπη, οι περισσότερες των αιθουσών διδασκαλίας μας έχουν την ίδια αίσθηση που είχαν όταν κάποτε ήμουν εγώ στο σχολείο; Όταν τα ψηφιακά μέσα μπορούν να συνδυαστούν για τη δημιουργία διαδραστικού πλούσιου περιεχόμενου για να βοηθήσει τη διδασκαλία, γιατί εμείς ακόμα βασίζομαστε σε μαυροπίνακες, βιβλία και την ενιαία προσέγγιση για όλους;

Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο, κάνουμε πραγματικά ό, τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε πως θα χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή επανάσταση ώστε να εκπαιδεύσει, να εμπλουτίσει, να διαφωτίσει;

Ο στόχος μου στην ΕΕ είναι καθαρός: "κάθε Ευρωπαίος Ψηφιακός". Αυτό πρέπει να περιλαμβάνει την εκπαίδευση και την κατάρτιση. Χρειαζόμαστε κάθε δάσκαλο ψηφιακό, και κάθε μαθητή ψηφιακό. Από την αρχή της επίσημης εκπαίδευσης, καθώς και ως τμήμα της δια βίου μάθησης.

Οι νέες τεχνολογικές λύσεις μπορούν να βελτιώσουν θεαματικά τα συστήματα μάθησης, όπως ποτέ πριν. Και χρησιμοποιούν εργαλεία που δεν είναι μόνο θεωρητικές ιδέες, που δεν είναι μόνο για τους πλούσιους ή τους τυχερούς: οι τεχνολογίες αυτές είναι συνήθεις και άμεσα διαθέσιμες. Οι εκθέτες και οι συμμετέχοντες στη διάσκεψη αυτή, αποτελούν ζωντανά παραδείγματα.

Εάν αυτές οι λύσεις μπορούν να μεταμορφώσουν τη σχέση μας με τη γνώση - πώς την βρίσκουμε, την ερευνούμε, την αποκτούμε - τότε είναι καθήκον μας να διασφαλίσουμε ότι ο καθένας θα έχει αυτή την ευκαιρία. Κανείς δεν πρέπει να περιμένει τον εγκλωβισμό σε ένα μονοπάτι καριέρας - θα πρέπει να υπάρχουν αυτές τις δυνατότητες από την πιο νεαρή ηλικία, συμπεριλαμβανομένου του σχολείου.

Οι άνθρωποι δεν μαθαίνουν με όμοιο τρόπο. Υπάρχουν τόσοι τρόποι μάθησης, όσοι και μαθητές. Κάποιοι χρειάζονται χρόνο για να προσεγγίσουν μια ιδέα, αλλά όσοι αμέσως την κατανοούν θα βαρεθούν αν δεν μπορούν να προχωρήσουν. Κάποιοι  θέλουν να ακούσουν μια εξήγηση, άλλοι να παρακολουθήσουν μια επίδειξη. Κάποιοι μαθαίνουν καλύτερα από μόνοι τους, άλλοι σε ομάδα. Κάποιοι σε ένα επίσημο περιβάλλον, άλλοι στο σπίτι με τον πρωινό καφέ. Και ούτω καθ'εξής.

Η τεχνολογία μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό: να προσαρμόσει την μάθηση. Μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να μάθουν με το δικό τους ρυθμό, με τον δικό τους τρόπο, όπου κι αν βρίσκονται, και για όλη τους τη ζωή. Ας αγκαλιάσουμε το γεγονός αυτό. Και ας αλλάξουμε τον τρόπο που μαθαίνουμε.

Διότι, αν δεν παρέχουμε αυτές τις δυνατότητες, θα είμαστε ένοχοι μιας τεράστιας αποτυχίας: να μη δώσουμε στα παιδιά μας τις βέλτιστες ευκαιρίες στη ζωή τους.

Φυσικά, οι λέξεις είναι το εύκολο μέρος. Ξέρω ότι μοιράζεστε την επιθυμία να εκπληρώσετε τη δυνατότητα αυτή. Το δύσκολο μέρος, βέβαια, είναι ο τρόπος με τον οποίο αλλάζουν τα πράγματα.

Είναι ίσως η πιο δύσκολη ατζέντα αλλαγής των καιρών μας, και αυτό είναι τρομακτικό, γιατί κανείς ηγέτης, καμία κυβέρνηση, καμία τεχνολογία δεν μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο. Αλλά αυτό επίσης μας θυμίζει ότι εμείς οι ίδιοι μπορούμε να διαμορφώσουμε αυτή την ατζέντα.

Επομένως, πώς θα το κάνουμε αυτό; Πώς μπορούμε να δώσουμε στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία για να κάνουν τη μάθηση πιο αποτελεσματική; Να δώσουμε στους μαθητές τις καλύτερες ευκαιρίες για να βελτιωθούν; Να επιβεβαιωσουμε ότι, σε κάθε τάξη, σε κάθε εργασιακό χώρο, σε κάθε σπίτι, ο καθένας μπορεί να μάθει με τον τρόπο που του ταιριάζει καλύτερα;

Το βασικό μήνυμά μου είναι ότι δεν πρέπει να περιορίζομαστε από το πώς τα πράγματα γίνονταν στο παρελθόν. Αντ 'αυτού, ας είμαστε δημιουργικοί, βάζοντας τους μαθητές και τη μάθηση στο κεντρο των προσπαθειών μας. Εδώ είναι τρία δικά μου βασικά συστατικά.

Πρώτον, πρέπει να κάνουμε τον ψηφιακό γραμματισμό, τις ψηφιακες δεξιοτήτες και την τεχνολογικα υποστηριζόμενη διδασκαλία, κεντρικούς άξονες της δημόσιας πολιτικής ατζέντας. Δεν είμαστε πουθενά χωρίς ψηφιακές δεξιότητες τον 21ο αιώνα. Η άγνοια αυτού,  αναπαραγει μόνο τον κοινωνικό αποκλεισμό. Επιπροσθέτως, στο μέλλον, η Ευρώπη μπορεί να αντιμετωπίσει ένα τεράστιο έλλειμα δεξιοτήτων ΤΠΕ - αν δεν έχουμε τους ειδικούς ΤΠΕ που χρειαζόμαστε, η οικονομία μας θα υποφέρει. Πρέπει να καταφέρουμε να διδάξουμε στα παιδιά από πολύ νεαρή ηλικία πληροφορική, να έχουν πρόσβαση σε online εκπαίδευση, και να διευρύνουμε τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες.

Και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αγγίζουμε τους πάντες. Ειδικότερα, οι γυναίκες υπο-εκπροσωπούνται σημαντικά στον τομέα των ΤΠΕ. Συχνά αποθαρρύνονται, είτε λόγω αναχρονιστικών συμπεριφορών, είτε επειδή οι γυναίκες δεν πιστεύουν ότι είναι ένας τομέας "για αυτές". Αυτό πρέπει να το αλλάξουμε.

Δεύτερον, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλο το εύρος της χρηματοδότησης και της υποστήριξης. Η ΕΕ επενδύει σημαντικά στον τομέα αυτό, περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και καινοτομία κάθε χρόνο. Το πρόγραμμα Horizon 2020 θα συνεχίσει την καλή δουλειά και για την επόμενη δεκαετία.

Αλλά δεν πρέπει απλά να επικεντρωθουμε στην έρευνα για νέα gadgets: η τεχνολογία είναι ήδη εκεί έξω στην αγορά σήμερα, απλά πρέπει να προσαρμοσθεί και να χρησιμοποιηθεί.

Οι προ εμπορικής κυκλοφορίας δημόσιες συμβάσεις θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο εδώ. Ενεργώντας ως τεχνολογικά απαιτητικοί "πρώτοι αγοραστές", οι αγοραστές του δημοσίου μπορούν να προωθήσουν την καινοτομία στην ίδια την αγορά που προμηθεύονται. Καλό για τις δημόσιες διοικήσεις μας, που αγοράζουν αυτά τα εργαλεία - καλό για τους μαθητές και τους δασκάλους που τα χρησιμοποιούν - καλό για τους εγχώριους προμηθευτές οι οποίοι μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στην αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά.

Τρίτον, αν είμαστε σοβαροί στην αντιμετώπιση του προβλήματος, ας εμπλέξουμε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Και ας είμαστε ειλικρινείς σχετικά με το πρόβλημα της πολιτιστικής αδράνειας.

Στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ορισμένοι εκπαιδευτικοί και διαχειριστές δεν γνωρίζουν πώς ή γιατί πρέπει να αποκτήσουν πρόσβαση σε τεχνολογία. Άλλοι απλά δεν θέλουν την ταλαιπωρία της αλλαγής. Στους χώρους εργασίας, εκείνοι που ελέγχουν τα χρήμα είναι συνήθως απρόθυμοι να κάνουν επενδύσεις με ασαφή ή μακροχρόνια απόσβεση.

Έτσι, πρέπει να δείξουμε ότι αυτές οι τεχνολογίες δεν είναι προς παραμερισμό των επαγγελματιών της εκπαίδευσης, και δεν είναι προς σπατάλη χρημάτων για gadgets. Αντ'αυτού, πρόκειται για την ενδυνάμωση και στήριξη των εκπαιδευτικών, δίνοντάς τους νέες τεχνικές διδασκαλίας. Και, τα χρήματα, πρέπει να δείξουμε ότι δεν αποτελούν κόστος, αλλά επένδυση: μια ασύγκριτα ισχυρή επένδυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο.

Οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτές - η πρώτη γραμμή αυτής της μάθησιακής επανάστασης - μπορούν να έχουν τεράστιο θετικό αντίκτυπο για το πώς αυτό θα εξελιχθεί. Η τεχνολογία μπορεί να τους βοηθήσει να προσαρμοστούν και να αγγίξουν κάθε μαθητή, να πάρουν τα μέγιστα από κάθε μαθητή, να έχουν νέες επιτυχίες με κάθε μαθητή. Ακριβώς όπως η τεχνολογία μπορεί να διαμορφώσει την ατομική μαθησιακή εμπειρία, μπορεί να διαμορφώσει τη διδακτική εμπειρία ομοίως: έτσι οι προσπάθειες του δασκάλου μπορεί να καθοδηγηθούν προς τους μαθητές με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Για να γίνουν τα παραπάνω πραγματικότητα, πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Γιατί για την μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, θα χρειαστούμε όχι μόνον  ειδικούς της εκπαίδευσης ή μόνον ειδικούς της τεχνολογίας ή μόνον ειδικούς στην χρηματοδότηση. Χρειαζόμαστε και τους τρεις: χρειαζόμαστε ανθρώπους από όλους αυτούς τους τομείς να καθίσουν, να συνεργαστούν, και να κατανοήσουν ο καθένας τις ανάγκες του άλλου. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να παραχθούν προϊόντα που θα είναι χρήσιμα για τους καθηγητές, τους εκπαιδευτές και τους μαθητές. Προϊόντα τα οποία θα είναι αξιόπιστα, φιλικά προς το χρήστη, και που θα κάνουν τη διαφορά στην πρώτη γραμμή.

Προτείνω την ένωση όλων: σε μια κοινή, πολυσυμμετοχική πλατφόρμα. Έτσι, αυτοί που δημιουργούν τεχνολογία μπορούν να μάθουν τις ανάγκες των ατόμων στην εκπαίδευση. Ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να μάθουν, να υποστήριξουν και να είναι οι πρωταθλητές στα οφέλη της νέας τεχνολογίας. Και, γενικά, ώστε να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τον χείμμαρο της νέας τεχνολογίας εντός των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Πράγματι, στον τομέα της φροντίδας των ηλικιωμένων, έχουμε δημιουργήσει μια επιτυχημένη ευρωπαϊκή καινοτομική συνεργασία: αυτό θα μπορούσε εν ευθέτω χρόνω, να αποδειχθεί ένα χρήσιμο μοντέλο για την εκπαίδευση, παρόμοιως.

Κυρίες και κύριοι,

Το να αλλάξουμε την μάθηση μέσω της τεχνολογίας μπορεί να μην είναι μια διαδικασία σύντομη - εντος μιας νυκτός - αλλά θα είναι επαναστατική.

Αυτή τη στιγμή, είμαστε στο σωστό δρόμο, αλλά προχωράμε πάρα πολύ αργά.

Ας επιταχύνουμε λοιπόν - ας εργαστούμε μαζί για να βάλουμε τον στόχο αυτό στο κέντρο της δημόσιας πολιτικής ατζέντας μας.

Η τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών έχει ήδη μεταλλάξει τον τρόπο που συνδεόμαστε, συνεργούμε και διενεργούμε. Με τα σωστά συστατικά και τη σωστή προσέγγιση, μπορούμε να δώσουμε στη μάθηση και στην εκπαίδευση την θέση που τους αξίζει σε αυτή την επανάσταση.

Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο δεδομένης της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης. Πρέπει να αφυπνίσουμε κάθε νέα ευκαιρία για ανάπτυξη.

Η καινοτομία και η γνώση είναι η αιμοδοσία της οικονομίας μας, απαραίτητες για μια ευημερούσα Ευρώπη. Η καινοτομία και η γνώση μπορούν να μας δώσουν την ώθηση για να βγούμε από την κρίση. Εάν χρησιμοποιούμε την τεχνολογία σωστά, μπορούμε να δημιουργήσουμε τόσο τις έξυπνες θέσεις εργασίας για την επόμενη γενιά, όσο και το εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό που θα μπορεί να τις καταλάβει.

Πρέπει να μην σκεφτομαστε "Τι είναι" αλλά «Τι θα μπορούσε να είναι". Όχι απλά να επαναλαμβάνουμε τις εύκολες συνήθειες του παρελθόντος, αλλά να αρπάξουμε τις τεράστιες δυνατότητες του ψηφιακού μέλλοντος.

Η εκμάθηση νέων πραγμάτων δεν είναι μόνο για τους μαθητές και τους εκπαιδευόμενους: είναι για όλους όσους βρίσκονται στο σύστημα της εκπαίδευσης και κατάρτισης. Οι καθηγητές, επίσης, μπορούν να μάθουν να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά.

Αν το κάνουμε αυτό, μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα σύστημα όπου οι εκπαιδευτικοί έχουν τα τεχνολογικά εργαλεία για να προσεγγίσουν τους μαθητές όλων των αναγκών, υπόβαθρου και ικανότητων. Μπορούμε να κεντρίσουμε μια οικονομία που παράγει συναρπαστικές καινοτομίες για να στηρίξει τον τομέα της εκπαίδευσης. Και μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία όπου η εκπαίδευση θα είναι μια ατελείωτη περιπέτεια για όλους.

Κυρίες και κύριοι: θα είστε μαζί μου σε αυτή την επανάσταση;

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Ανάσταση



Ανάσταση. Και γέμισε χαρά,
λουλούδισε η ψυχή μου σαν το κρίνο.
Κι ανοίγω της λαχτάρας τα φτερά,
ψηλά μες στης αυγής τα φωτερά
γαλάζιο ένα αστροφώς κι εγώ να γίνω.

Ανάσταση. Τα σήμαντρα χτυπούν.
Κι όλα τα δένδρα ανθίζουν πέρα ως πέρα.
Στον κόσμο αυτό ας μάθουν ν᾿ αγαπούν
όσοι το μίσος έσπειραν κι ας πουν
"Χριστός Ανέστη ετούτη την ημέρα".

 (Στέλιος Σπεράντσας)



Χρόνια Πολλά
Καλό Πάσχα, Καλή Ανάσταση
σε όλους

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Μουσείο Ακρόπολης στο Google Art Project

via

H Google, ενσωμάτωσε στο Google Art Project, τρία από τα σημαντικότερα μουσεία της Ελλάδας, το Μουσείο Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.


Το Google Art Project κάνει την τέχνη εύκολα προσβάσιμη στο ευρύ κοινό, σε μοναδική λεπτομέρεια, και αποτελεί μία ακόμα απόδειξη των δυνατοτήτων που παρέχει το διαδίκτυο στη διάδοση της γνώσης και του πολιτισμού.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν χρησιμοποιώντας το όνομα του καλλιτέχνη, το έργο τέχνης, το είδος της τέχνης, το μουσείο, τις συλλογές και τη χρονική περίοδο. Επίσης, ενσωματωμένα στην ιστοσελίδα βρίσκονται το Google+ καθώς και βίντεο hangouts, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο στον επισκέπτη να δημιουργήσει μία ακόμα πιο ιδιαίτερη σχέση με τις γκαλερί.

Βασικά σημεία του διευρυμένου Google Art Project:

Εξερευνήστε τα μουσεία μέσω της τεχνολογίας του Street View που σας επιτρέπει να περιηγείστε ψηφιακά στη συλλογή του project, επιλέγοντας τα έργα τέχνης που σας ενδιαφέρουν, δείτε τα έργα σε υψηλή ανάλυση (εφόσον είναι διαθέσιμα) και κάντε κλικ στα σημεία που σας εντυπωσιάζουν για να πάρετε περισσότερες πληροφορίες.

Ένα ειδικά διαμορφωμένο Street View “trolley” τράβηξε πλάνα 360º με εικόνες από τον εσωτερικό χώρο επιλεγμένων γκαλερί, επιτρέποντας έτσι στο χρήστη να περιηγηθεί σε περισσότερες από 385 αίθουσες μουσείων. Περιήγηση στους εσωτερικούς χώρους των μουσείων μπορεί επίσης να γίνει απευθείας μέσω του Street View στο Google Maps.

Πολύ υψηλή ανάλυση σε έργα τέχνης:


46 μουσεία επέλεξαν από ένα έργο το καθένα, για να φωτογραφηθεί σε εξαιρετικά υψηλή ανάλυση, με την τεχνολογία “gigapixel”. Κάθε μια από αυτές τις εικόνες αποτελείται από 7 δισεκατομμύρια pixels, επιτρέποντας έτσι στο θεατή να μελετήσει λεπτομερώς το έργο και τις λεπτομέρειές του, τις πινελιές ή την πατίνα, κάτι που θα ήταν αδύνατον να συμβεί με γυμνό μάτι. Λεπτομέρειες που παρατηρούνται με δυσκολία, τώρα φαίνονται ξεκάθαρα, όπως για παράδειγμα οι μικροσκοπικές φιγούρες στο έργο του Bruegel, Tower of Babel, τα σύμβολα στη Piedra del Sol του Μεξικό ή οι λεπτομέρειες στο αριστούργημα του Seurat, A Sunday on La Grande Jatte.

Η συλλογή του Google Art Project μετρά πλέον 30.000 έργα τέχνης. Η ανάλυση των εικόνων αυτών σε συνδυασμό με τη δυνατότητα του θεατή να κάνει zoom, επιτρέπει στους λάτρεις της τέχνης να ανακαλύψουν πτυχές των έργων που μπορεί να μην είχαν δει ξανά από τόσο κοντά, όπως για παράδειγμα οι μικρογραφίες ανθρώπων μέσα στο ποτάμι στο έργο του El GrecoView of Toledo”.

Η συνεργασία της Google με τα μουσεία της Ακρόπολης, Μπενάκη και Κυκλαδικής Τέχνης αποτελεί μέρος της διεύρυνσης του Art Project, που είχε ξεκινήσει το Φεβρουάριο του 2011 με 17 μουσεία σε 9 χώρες και το οποίο πλέον μετρά 151 εταίρους-μουσεία σε 40 χώρες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ήδη περισσότερα από 30.000 αντικείμενα τέχνης -διαθέσιμα σε υψηλή ανάλυση.

Για τους τελευταίους επτά μήνες, η Google και τα τρία ελληνικά μουσεία συνεργάστηκαν στενά για την ολοκλήρωση του προγράμματος που προσφέρει στον «διαδικτυακό επισκέπτη» τη δυνατότητα να θαυμάσει, σε μοναδική ανάλυση, μερικά από τα ομορφότερα έργα της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Έτσι, σήμερα μπορεί κανείς να θαυμάσει μέσω του διαδικτύου και σε μοναδική ανάλυση, το γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, τη βυζαντινή συλλογή του Μουσείου Μπενάκη και τα ειδώλια του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Ειδικά το Μουσείο της Ακρόπολης αποτελεί ένα από τα 46 πολιτιστικά ιδρύματα στα οποία δίνεται η δυνατότητα στο «διαδικτυακό επισκέπτη» -με τη χρήση της τεχνολογίας Street View- να περιηγηθεί στις αίθουσες του μουσείου και να θαυμάσει τα εκθέματα από όλες τις πλευρές τους, καθώς αυτά στέκονται ελεύθερα στο χώρο.

Πληροφορίες και τρόπος που μπορούμε να ενσωματώσουμε φωτογραφίες και αποσπάσματα από τα έργα τέχνης σε σχολικές εργασίες στο Youtube/GoogleArtProject.